ตกเป็นข่าวลือมานานสำหรับ DotA 6.50 ในที่สุดทาง IceFrog ก็ได้ออกมาประกาศปล่อยแผนที่นี้ให้โหลดกันแล้ว ในเวอร์ชั่นนี้มีการเปลี่ยนแปลงเยอะมาก ถือว่าเป็นการยกเครื่องเลยทีเดียว เด่นๆ ที่เห็นก็คือ มีการนำ Invoker กลับมา แถมมีให้เลือกตั้งแต่ต้นเกมด้วย ในเวอร์ชั่นนี้มีการเปลี่ยนแปลงทั้งความสามารถของฮีโร่ ไอเทม เปลี่ยนจุดเกิด Creep และ Creep หน้าตาแปลกๆ เพิ่มขึ้นมา มีการแก้ Bug และใส่คำสั่งเพิ่มอีกเพียบ Changelog ล่าสุด
6.50 Changelog
• ยกเลิกการใช้ MP เมื่อกดใช้สกิล Mana Shield
• เปลี่ยนแปลง Cooltime ของ Leap ตามเลเวล
• เพิ่มความเร็วในการเคลื่อนที่ให้กับ Juggernaut's
• เปลี่ยนให้ Black Hole ป้องกันการร่ายเวทย์ได้ดีขึ้น
• ลดค่า Agility ที่ Drow Ranger จะได้รับต่อเลเวล
• เปลี่ยนสกิล Marksmanship ที่เป็น Ultimate ของ Drow Ranger
• เพิ่มแรงโจมตีขั้นพื้นฐานของ Morphling
• Cooldown ของ Macropyre จะไม่เพิ่มตามเลเวลอีกต่อไป
• เพิ่มจำนวนครั้งในการโจมตีของสกิล Chain Frost
• ลดค่าความแรงของ Sprint
• เพิ่ม Maledict 15 AOE
• เปลี่ยนความสามารถของ Spectre
• เปลี่ยนรูปแบบสกิลของ Visage มาเป็นแบบเก่า
• เพิ่มระยะการร่ายของ Acid Spray
• Changed how Song of the Siren levels up
• ลดค่า Cooldown ของ Shapeshift ที่เลเวลสูง
• เพิ่มเกราะให้ Enigma's Eidolons
• ลดค่า Cooldown และ MP ของ Expulsion
• เพิ่มแรงโจมตีให้กับ animation ของ Keeper of the Light
• เพิ่มความแรงให้กับ Scattershot's จาก 10-35 เป็น 20-35
• เพิ่มค่า Intelligence ขั้นพื้นฐานและต่อเลเวลให้กับ Alchemist
• เพิ่มระยะการกระจายดาเมจและ Range ของ Psi Blades
• เพิ่มความสามารถให้กับ Chemical Rage
• เพิ่มค่า Strength ต่อเลเวลให้กับ Phantom Lancer
• เพิ่มค่า Cooldown ให้กับสกิล Psionic Trap จาก 7 วินาที เป็น 14 วินาที
• เพิ่มค่าการดูดเลือดของสกิล Insatiable Hunger เลเวล 2 และ 3
• ลดค่า Cooldown และการใช้ MP ของ Replicate
• เพิ่มความเร็วในการเคลื่อนที่ให้กับ Troll
• ลดค่า Cooldown และความเร็วของสกิล Rampage
• เพิ่มความสามารถของ Demolish
• เพิ่มค่า Cooldown สกิล Lightning Storm 2 วินาที
• ลดค่า Coodown ของ Metamorphosis เลเวล 4 จาก 135 เป็น 110 วินาที
• ลดความเร็วในการเคลื่อนที่ของ Lina 5 หน่วย
• เพิ่มความสามารถ Sand Storm
• ปรับความช้าของ Epicenter ให้ลดความสามารถลง
• เพิ่มระยะการโจมตีให้กับ Trueshot Aura
• เพิ่มค่า Cooldown สกิล Insatiable Hunger
• ลดเกราะขั้นพื้นฐานของ Sven
• เพิ่มความเร็วในการเคลื่อนที่ของ Enigma
• Paralyzing Casksยิงไวขึ้นและเพิ่มความสามารถ
• เพิ่มความสามารถ Enfeeble
• เพิ่มระยะเวลาและ AOE ของ Auto Fire
• ลดระยะการ Blink ของ Queen of Pain ในเลเวลแรกๆ
• เพิ่มความเร็วในการเคลื่อนที่ให้กับ Earthshaker
• Zombies ให้เงินลดลง *-*
• ลดค่า Cooldown ของ Gravechill นิดหน่อย
• เพิ่มค่า Cooldown ของ Primal Roar นิดหน่อย
• ความแรงของ Eclipse ขึ้นกับ Lucent Beam และไม่มี Mini Stun อีกต่อไป
• Mini Stun ของ Lucent Beam จะเพิ่มตามเลเวล
• เพิ่มระยะการใช้สกิล Lucent Beam ลดการใช้ MP และปรับค่า Cooldown ให้เท่ากัน
• เพิ่มระยะการใช้สกิล Expulsion และ Fire Storm
• เพิ่มความสามารถของ Ravage ให้ดีขึ้นนิดหน่อย
• ปรับ Reverse Polarity ให้มีค่า Cooldown เท่ากันทุกเลเวล
• เปลี่ยนค่า Cooldown ในการ Blink ของ Queen of Pain จาก 12/9/7/5 เป็น 12/10/8/6 วินาที
• เอา True Sight ออกจาก Spin Web
• เพิ่มโบนัสการเคลื่อนไหวให้กับ Spin Web ในเลเวลที่สูงขึ้น
• เพิ่มความเร็วในการเคลื่อนที่ให้กับ Keeper of the Light
• เพิ่มเกราะขั้นพื้นฐานให้กับ Storm Spirit
• ลดค่า Cooldown ให้กับ Mirror Image
• เพิ่มค่าความช้าให้กับ Drunken Haze
• เพิ่มโบนัสการเคลื่อนไหวให้กับ Witchcraft
• ลดค่า Cooldown .ห้กับ Searing Arrow
• เพิ่มความสามารถของ Reaper's Scythe
• เปลี่ยนความแรงการโจมตีจาก Purification เป็น Pure
• ลดค่า Agility แต่เพิ่มค่า Strength พื้นฐานให้กับ Axe
• ลดค่า Cooldown ของ Death Coil
• เพิ่มค่าเกราะให้กับ Undying
• เพิ่ม Strength ขั้นพื้นฐานให้กับ Meepo
• ปรับสมดุลย์ Pit of Malice
• เพิ่มค่า AOE ให้ Firestorm
• ลดระยะกระโดดของ Omnislash
• เปลี่ยน stat ของ Bloodrage นิดหน่อย
• ลดการใช้มานาของสกิล Mana Void ที่เลเวล1
• ลดคูลดาวน์และเลือดที่ได้จาก Exorcism
• Bone Fletcher Wind Walk วิ่งเร็วเท่าเดิมแล้ว
• ลดคูลดาวน์ Geminate Attack
• เพิ่มความสามารถPurgeเมื่อเพิ่มเลเวลสกิล
Item Change
• Eul's Scepter of Divinity ถูกเปลี่ยนใหม่
• Orchid Malevolence ถูกเปลี่ยนใหม่
• Guinsoo's Scythe of Vyse ถูกเปลี่ยนใหม่
• เพิ่มคูลดาวน์ของการใช้ขวดเป็น 5 วินาที ราคาขายเหลือ 50
• ซื้อขวดร้านไหนก็มีน้ำเต็ม
• มีด Blink จะใช้ไม่ได้เมื่อโดนดาเมจเป็นเวลา 3 วินาที
• Hyperstone ซื้อได้ที่ร้าน Goblin
• Unholy Rage ของ Satanic จะดูดเลือดเป็นปกติ
• ลดราคา Ultimate Orb
• Ring of Health ซื้อได้ที่ร้าน Goblin
• Quarterstaff ซื้อได้ที่ร้าน Goblin
• เพิ่มดาเมจของ Perseverance จาก 7 เป็น 10
• Javelin ซื้อได้ที่ร้าน Goblin
• จะใช้ Shiva's Guard กี่อันก็ได้
• เพิ่มความสามารถ Vanguard
• เปลี่ยนราคาและความสามารถของ Lothar's edge
• ลดราคา Vladmir's Offering เหลือ300
• ลด Cooldown ของ Linken's Sphere จาก 40 เป็น 18 !!
• Bloodstone ใช้ได้หลายอันและเพิ่มความสามารถ
• เพิ่มดาเมจของ Helm of the Dominator จาก10 เป็น 20
• เพิ่ม Oblivion Staff mana regen 25%
• Quarterstaff ลดราคา
• Hand of Midas ใช้กับครีปเลเวล 6 ได้
• Voidstone ลดราคาเหลือ 875
• เพิ่มระยะการยิง Dagon เมื่ออัพเกรด
• เพิ่มความสามารถให้กับ Sange and Yasha
• Flying Courier โดนเอามานาออกและถ้าจะทำให้มีมานาต้องซื้อใบเปลี่ยนเป็นนกอีกใบ
• Wards ต้องใช้มานา5 เพื่อปัก
* ลดคูลดาวน์และเวลาตอนที่กดแยกร่างของ Manta Style
* Ring of Health เพิ่มรีเจนอีก 1
สภาพแผนที่ที่เปลี่ยนไป
• เปลี่ยนพื้นที่ป่าบางส่วนด้านซ้ายบนของฝั่ง Scourge
• เปลี่ยนพื้นที่เกิดของ Creep ป่า
• ปรับเวลาเกิดให้มีความหลากหลาย
• ปรับการทำต้นไม้บริเวณ Creep ป่า
• เพิ่มค่า Aura ของ Centaur ที่เป็น Neutral Creep 5%
• เพิ่มครีปป่า 1 Ghost กับ Frost Attack และ 2 Fel Beasts
• เพิ่มครีปป่า Jungle Stalkers
• เพิ่มครีปป่า 1 Enraged Wildken with Tornado และ 2 Wildkins
• เพิ่มครีปป่า 1 Dark Troll Warlord กับ Raise Dead 1.5 วินาที Ensnare + 2 Dark Trolls
• เปลี่ยน Stomp ของ Furbolg
• เพิ่มค่า Unholy Aura ให้กับ Satyr Hellcaller
• ออร์คป่า ไม่มี Frost Armor
• เปลี่ยนจุดเกิดครีปป่าฝั่ง Scourge
• ปรับเปลี่ยนจุดเกิดของ Creep ให้เป็นหลายๆ จุด
อื่นๆ ที่น่าสนใจ
• นำ Invoker กลับมา
• เพิ่มเกมโหมดตัวใหม่ -singledraft หรือ -sd
Download
Link 1Link 2http://www.getdota.comHero Changes:
-------------
* Removed manacost on Mana Shield activation
* Changed Leap's cooldown to scale with levels
* Improved Juggernaut's movement speed
* Implemented a better silencing mechanism in the Black Hole area to prevent spell execution regardless of cast animation time
* Lowered Drow Ranger's Agility gain per level
* Changed Drow Ranger's Marksmanship ultimate
* Increased Morphling's base damage
* Macropyre's cooldown no longer increases per level
* Added an extra bounce to Chain Frost
* Reduced Sprint's damage amplification
* Increased Maledict's area of effect by 15
* Changed Spectre's Dispersion
* Redesigned Visage
* Improved casting range on Acid Spray
* Changed how Song of the Siren levels up
* Reduced cooldown on high level Shapeshift
* Improved armor on Enigma's Eidolons
* Reduced Expulsion's cooldown and manacost
* Improved Keeper of the Light's attack animation
* Improved Scattershot's damage range from 10-35 to 20-35
* Improved Alchemist's base Intelligence and growth
* Slightly improved Psi Blades' spill width and range
* Improved Chemical Rage
* Increased Phantom Lancer's Strength gain
* Increased cooldown on Psionic Trap from 7 to 14 seconds
* Improved lifesteal on level 2 and 3 Insatiable Hunger
* Reduced Replicate's manacost and cooldown
* Improved Troll's base movement speed
* Decreased Rampage's movement speed bonus and cooldown
* Improved Spirit Bear's Demolish
* Increased Lightning Storm's cooldown by 2 seconds
* Reduced cooldown on level 4 Metamorphosis from 135 to 110 seconds
* Reduced Lina's movement speed by 5
* Improved Sand Storm
* Reduced the slow on Epicenter
* Improved range on Drow Ranger's Trueshot Aura
* Improved cooldown progression on Insatiable Hunger
* Reduced Sven's base armor
* Improved Enigma's movement speed
* Modified initial projectile speed and effect on Paralyzing Casks
* Improved Enfeeble
* Improved Auto Fire's area of effect and duration
* Reduced Queen of Pain's Blink range at early levels
* Improved Earthshaker's movement speed
* Zombies now give a bit less bounty
* Reduced Gravechill's cooldown a bit
* Increased Primal Roar's cooldown a little bit
* Eclipse's damage is based on Lucent Beam level and doesn't ministun
* Lucent Beam ministun duration increases per level (0.6 level 4 up from a constant 0.01)
* Lowered Eclipse's manacost and gave it constant cooldown progression
* Increased Lucent Beam's casting range and lowered manacost slightly
* Improved cast range on Expulsion and Fire Storm
* Improved Ravage a little (it became slightly less effective with the Impale recodes)
* Reverse Polarity's cooldown is now the same on all levels
* Changes Queen of Pain's blink cooldown from 12/9/7/5 to 12/10/8/6 seconds
* Removed true sight from Spin Web
* Added some extra movement bonus on higher level Spin Web
* Improved Keeper of the Light's movement speed
* Improved Storm Spirit's base armor
* Lowered Mirror Image's cooldown slightly
* Improved slow on Drunken Haze
* Improved movement bonus on Witchcraft
* Lowered Searing Arrows' cooldown
* Improved Reaper's Scythe's leveling a bit
* Changed Purification's damage type to Pure
* Lowered Axe's starting Agility and increased his starting Strength
* Lowered Death Coil's cooldown
* Improved Undying's base armor
* Improved Meepo's base Strength
* Rebalanced Pit of Malice
* Increased AOE on Firestorm
* Reduced the search area for Omnislash
* Changed Bloodrage's stats a bit
* Lowered level 1 Mana Void's manacost
* Lowered Exorcism's damage return threshold and cooldown
* Restored Bone Fletcher's old Wind Walk speed bonus
* Lowered Geminate's attack cooldown
* Slightly improved how Medusa's Purge levels
Item Changes:
-------------
* Redesigned Eul's Scepter of Divinity
* Redesigned Orchid Malevolence
* Redesigned Guinsoo's Scythe of Vyse
* Added cooldown to Bottle usage and reduced its sell cost
* Bottle is in full state at all the side shops once again
* Changed how Dagger of Escape works. It cannot be activated if you took damage in the last 3 seconds.
* Added Hyperstone to the Goblin Shop
* Changed Unholy Rage's lifesteal type to be the same as regular lifesteal
* Reduced price on Ultimate Orb
* Added Ring of Health to the Goblin Shop
* Added Quarterstaff to the Goblin Shops
* Increased Perseverance's damage from 7 to 10
* Added Javelin to the Goblin Shops
* Removed the stack restriction on Shiva's Guard
* Improved Vanguard a little
* Changed Lothar's Edge's recipe and stats
* Reduced Vladmir's Offering recipe cost
* Reduced Linken's Sphere's cooldown
* Removed stacking restriction from Bloodstone and improved its stats
* Improved Helm of the Dominator damage from 10 to 20
* Improved Oblivion Staff mana regen by 25%
* Quarterstaff price reduced
* Hand of Midas can now target level 6 Neutrals (Satyr Hellcaller and Dark Troll Warlord)
* Reduced Void Stone's cost by 25 gold
* Improved casting range per level of Dagon upgrade
* Improved Sange and Yasha
* Removed Flying Courier Mana and gave it a Mana base upgrade ability
* Wards now require 5 mana to be placed
* Reduced animation time and cooldown on Manta Style
* Ring of Health's regeneration increased by 1
Neutral Related:
----------------
* Change some of the Scourge's top left forest area
* Changed the locations and distribution of neutral creep camp groups
* Fixed neutral spawn times in various modes
* Reworked the trees and pathing near the small Sentinel creep camp
* Increased neutral creep Centaur's aura by 5%
* Added an Alpha Wolf with a command aura in the wolves' creep camp
* Added a new creep camp group (1 Ghost with Frost Attack + 2 Fel Beasts)
* Added a new ancient creep camp group (Jungle Stalkers)
* Added a new creep camp group (1 Enraged Wildken with Tornado + 2 Wildkins)
* Added a new creep camp group (1 Dark Troll Warlord with Raise Dead and 1.5 sec Ensnare + 2 Dark Trolls)
* Changed the Furbolg's Stomp to a Clap
* Improved Satyr Hellcaller's Unholy Aura
* Neutral Ogre no longer autocast Frost Armor
* Changed the location of some of the Scourge creep camps
* Redid neutral creep spawner code for some optimizations
Bug Fixes:
-----------
* Recoded impale based effects completely, fixing various ramp bugs, stacking issues and a lot of rare problems. (Burrowstrike, Impale (Lion), Impale (Nerubian Assassin), Ravage)
* Fixed Land Mines to properly detect floating heroes
* Fixed a problem with Huskar's Burning Spears that would cause him to swing incorrectly when the enemy is moving
* Fixed some bugs with Wild Axes
* Fixed some color issues on the load screen (kunkka)
* Couriers can no longer use Scroll of Town Portal to make buildings invulnerable
* Fixed Dark Rift from initiating cooldown when cast incorrectly
* Fixed a bug introduced in the recent Aghanim's Scepter changes on Crystal Maiden
* Fixed Last Word triggering off of Linken's Sphere's usage
* Fixed Berserker Rage triggering Essence Aura
* Insatiable Hunger, God's Strength and Rampage are no longer removed by Cyclone
* Fixed Javelin's odds being slightly off
* Fixed an issue with the Cheese drop from Roshan
* Fixed an issue with Forest Troll High Priest's pathing scale
* Fixed some text display problems when viewing replays (thanks DonTomaso)
* Fixed a very minor bug with Elder Form's duration
* Fixed Armlet of Mordiggian's recipe cooldown
* Fixed typo on Psi Blades
* Fixed some creep death time discrepancies (188461)
* Fixed a very minor bug with the damage mechanism on Shukuchi
* Fixed a display bug with Mode Random
* Fixed a possible abuse with Helm of the Dominator
* Fixed Overload from using its charge when attacking an allied unit
* Fixed Last Word from turning off Electric Rave
Others:
-------
* Remade Invoker as promised in 6.49
* Added a new game mode -singledraft or -sd (swiss)
* Improved Sentinel creep pathing on top Sentinel lane
* Adjusted starting gold between all game modes like ap/xl/rd/sd to be the same (all the same as xl) and for randoms to be like ar. Gold is now give at the start and income starts with the first creep wave.
* Income is now distributed in 1 gold intervals instead of in 8 gold intervals (same total gold)
* Added a new experimental command -ah
* Added a new system to detect replays used in -ah and other future applications (thanks PandaMine)
* Changed how the secondary shops work. You can now see their location and click them while in fog.
* Added new visual effect for Orchid Malevolence's Soul Burn (JetFango)
* -roll now shows the range the person entered (188889)
* Added a new command -clear to clear game messages from your screen
* Reduced model size and changed the look of the non-ancient Golems
* Added a new command -apm to show your actions per minute
* Couriers can now disassemble items (161180)
* Added text descriptions for power ups (68307)
* Delayed the creep spawn time by 30 seconds in -vr
* Made "Helm of Iron Will" item name consistent between recipes and core, using Helm instead of Helmet.
* Centered swap request notice is given to a player (182779)
* Added -afk that displays how long each player has been idle for
* Added a conditionally available -kickafk command to boot players that have been idle for more than 10 minutes (171984)
* Necronomicon icon now changes per level (190183)
* Changed durations of some power ups (Haste 45->30, Illusion 60->75, Regen 45->30)
* Moon Wells now gather water during night and get drained during day. This has no gameplay impact (60920)
* Added new tooltip text on items showing if they can be disassembled
* Improved tooltip for observer wards to detail the stock mechanics
* Added a new command -courier that toggles idle courier icon on and off (Ro-Coco)
* Added a new command -swapall to request to swap for any hero (175040)
* Improved Shackles caster effect
* Added an additional constant (7) Mana regeneration to Fountains
* Removed replenish interval from buying Clarity Potion (like tangos now)
* Changed Heartstopper pure damage type to HP loss (not a nerf or a buff, just works with things like dagger in a more desirable way)
* Improved Electric Rave icon (169997)
* Improved Luna's orb warning message (113338)
ที่มา
http://www.online-station.net/news/view.php?id=14489